Administrative Setup

The Administration of the University consists of General Administration, Personnel Administration, Educational Administration and Finance Administration. The major activities of the administration of the University is organised as per the following chart:

Vice Chancellor

REGISTRAR

Administration Section I

  • Handling & Record keeping for all service matters related to all teaching and research staff.
  • Conference, Workshop & Seminars.
  • Supervision of Purchase and Procurement service through P&P wing.
  • Correspondence with UGC.
  • Academic & Research projects/proposal scheme.
  • Correspondence with other academic Bodies/Regulators.
  • Secretarial support for matters relating Academic & Research.
  • Other administrative

Administration Section II

  • Handling & Record keeping for all service matters related to all non-teaching staff
  • Personnel policy
  • Casual labourer
  • Temporary/ Adhoc engagement for all categories
  • Service contracts
  • Legal matters
  • Correspondence with MOC
  • Staff canteen
  • Staff welfare
  • Security
  • Transport
  • Standard forms ad printing thereof
  • Miscellaneous administrative matters

Examination Wing

  • Documentation for conduct of exam
  • Appointment of Examiners/ moderators
  • Tabulation
  • Question papers
  • Result
  • Issue of certificates and marksheets
  • Any other matter related to Examination Wing

Maintenance Wing

  • Hygiene and Sanitation
  • Electricity and water
  • Guest House allotment
  • Civil and electricity maintenance
  • Horticulture
  • Central stores and inventory
  • Annual Maintenance contracts
  • Other matters relating general maintenance of University

Account Wing

  • Budgeting
  • Auditing
  • Payment of salaries & wages
  • Payments of bill and all other financial matters.

Publication Wing

  • Publication of Research work on Tibetan Buddhism in accordance with the objectives of the University
  • Proof reading of proposed Publication
  • Sale of Publication

Notice

  • Walk-in Interview for A Guest Faculty
    Uploaded on: 2017-09-22

    Walk-in Interview for A Guest Faculty


    Click here to download the notice

  • Time Table For Academic Session 2017 - 2018
    Uploaded on: 2017-09-19

    Time Table For Academic Session 2017 - 2018


    Click here to download

  • एक दिवसीय विद्वत संगोष्ठी
    Uploaded on: 2017-09-14

    एक दिवसीय विद्वत संगोष्ठी


     

    केन्द्रीय तिब्बती अध्ययन विश्वविद्यालय

    सारनाथ, वाराणसी

                                                                                                           

    सूचना

    दिनांक – 14.09.2017

     

    केन्द्रीय तिब्बती अध्ययन विश्वविद्यालय, सारनाथ, वाराणसी तथा पं. दीन दयाल उपाध्याय जन्मशताब्दी समारोह समिति, काशी क्षेत्र, संयुक्त रूप से प्रख्यात दार्शनिक व सामाजिक चिंतक पं. दीन दयाल उपाध्याय जी  के अकादमिक एवं सामाजिक योगदान तथा उनके बहुआयामीय व्यक्तित्व व कृतित्व पर चर्चा करने हेतु पं. दीन दयाल उपाध्याय जी की जन्मशताब्दी की पूर्व संध्या पर दिनांक 15 सितंबर, 2017 को प्रातः 10:00 बजे से केन्द्रीय तिब्बती अध्ययन विश्वविद्यालय, सारनाथ, वाराणसी के अतिश सभागार में एक दिवसीय विद्वत संगोष्ठी आयोजित करने जा रहे हैं।

     

    काशी हिन्दू विश्वविद्यालय वाराणसी के कुलपति प्रो. जी. सी. त्रिपाठी, संगोष्ठी के उद्घाटन सत्र के मुख्य अतिथि होंगे तथा केन्द्रीय तिब्बती अध्ययन विश्वविद्यालय, सारनाथ, वाराणसी के कुलपति प्रो. गेशे नवांग समतेन संगोष्ठी की अध्यक्षता करेंगे। पं. दीन दयाल उपाध्याय जी द्वारा प्रवर्तित एकात्म मानववाद, अन्त्योदय तथा ग्रामविकास की अवधारणा विषयों पर संगोष्ठी के तीन तकनीकि सत्रों में लब्ध प्रतिष्ठित विद्वान अपने शोध लेखों का वाचन कर चर्चा करेंगे ।

      

    संगोष्ठी के उद्घाटन में शैक्षिक, शोध अनुभाग के सदस्यों व छात्र-छात्राओं की उपस्थिति तथा तकनीकि सत्रों में शैक्षिक, शोध अनुभाग के सदस्यगण, पी.एच.डी., एम. फिल. व आचार्य के छात्रों की उपस्थिति प्रार्थित है।

     

     

    प्रो. देवराज सिंह       

    अध्यक्ष, आयोजन समिति

     

     

  • Notification for Examination Form
    Uploaded on: 2017-08-04

    Notification for Examination Form


    Notification for Examination Form

  • Notice for Investment of Surplus Funds
    Uploaded on: 2017-07-13

    Notice for Investment of Surplus Funds


    Download Notice Here.

    Proforma for Quoting Rate of Inerest

  • Notice on Reconstituted Sexual Harassment Committee
    Uploaded on: 2017-05-15

    Notice on Reconstituted Sexual Harassment Committee


    Click Here to download the notice

  • Admission Notification for 2017-2018
    Uploaded on: 2017-04-25

  • Debtris Unserviceable Items Auction Notice 2017
    Uploaded on: 2017-04-13

    Debtris Unserviceable Items Auction Notice 2017


    Debtris/Unserviceable Items Auction Notice 2017

Tender